Nieuw onderzoeksbureau Milkshake combineert klantinzichten met designoplossingen

Milkshake Research is 27 september officieel gelanceerd in Amsterdam. Het nieuwe onderzoeksbureau richt zich op UX research voor digitale interfaces en doelgroeponderzoek. Hierbij worden onderzoeksmethodes als usability tests en data analytics toegepast. De opening werd gevierd met een feestelijke borrel.

Milkshake is ontstaan vanuit Soda studio, waar al jarenlang ervaring is op het gebied van UX research en doelgroeponderzoek. Zoveel dat het recht heeft op een eigen label met unieke propositie. Hiervoor heeft Milkshake in de loop van 2017 drie fulltime researchers aangetrokken. Jasper Olieroock, partner bij Milkshake en Soda studio: “Milkshake is geen onderzoeksbureau op zich maar werkt nauw samen met ons productdesign label Soda studio. Die combinatie biedt enorme voordelen.

Bij Milkshake krijg je niet alleen een rapport met relevante insights, maar ook meteen de ontwerp oplossingen van de beste ontwerpers van Nederland.”

Hqdefault

Op dit moment werkt Milkshake Research voor merken als Wehkamp, Calvin Klein, Roompot, Amsterdams Fonds voor de Kunst, Eneco en OneWorld. De focus ligt bij langdurige klantrelaties. “We richten ons op geïntegreerd onderzoek. Niet eenmaal iets testen en live zetten, maar doorlopend inzichten bieden. Hiermee kan je het product continu aan laten sluiten op de doelgroep. Zo blijf je relevant.”

Lees alles over het nieuwe onderzoeksbureau op www.milkshake-research.nl.

Download PDF
Download PDF
Over Makerstreet

We are a full-service digital transformation agency. At MakerStreet, we love making beautiful and meaningful digital things. We believe in ‘innovation by making’. A profound believe that the success of strategy lies in creating and testing new products and services.

How we work

Makerstreet is a network of skills-driven agencies, each with their own expertise. Together we provide services for the full product life cycle. This means you get to work with true specialists, while enjoying the efficiency of working with one partner for every step of the way.

Why we’re different

We defy the traditional model of excessive management. In fact, our business model is relentlessly simple. Instead of managers, we have entrepreneurs. Rather than divisions, we have companies working in partnership. This creates a sense of ownership that allows innovation to flourish.

What we do

We transform bold ideas into powerful digital products and services. We can help you in your business revitalisation, validation and scaling. Also, we love to design digital products and develop the software you need. Are you looking for digital marketing, advertising and activation? No problem, we can do that too.

Sustainable digital transformations

We thrive on guiding our clients through sustainable digital transformations. This means our services are based on co-creation and agile collaboration. Our model ensures every euro spent is translated into business value. We call it ‘Full-service digital with the eagerness and fun of a start-up.’