MakerStreet breidt uit met Kokoro.

MakerStreet neemt hiervoor een substantieel belang in het bedrijf. De aansluiting met advertising agency KOKORO betekent de volgende stap om de marketingpropositie en ambitie van het MakerStreet netwerk solide neer te zetten. Makerstreet geeft aan om in de nabije toekomst nog extra investeringen te doen in haar marketingtak.

Het netwerk, in 2011 mede opgericht door Joris van Heukelom (ex ceo digital Sanoma) herbergt momenteel reeds een aantal specialistische digital bedrijven zoals onder andere Techtribe, Touchtribe, Webflight, Soda, Resoluut, Mr Koreander, MakerLab, Unplugged, Appetite, Noun en Saxum. MakerStreet maakt merken, producten en diensten beter door middel van digital excellence, digitale productie en innovatie.

Daar komt nu een marketingtak bij. Kokoro blijft een zelfstandig merk en zal blijven opereren vanuit de huidige locatie.

 

“Het is hard gegaan. De afgelopen 2 jaar zijn we geschaald naar iets meer dan 200 mensen. Deze mensen belichamen meer dan tien unieke bedrijven en ondernemers in Amsterdam die allen cruciaal zijn als je stappen wil zetten in digital. En nog steeds staat de maakcultuur centraal. Daar zijn we best trots op” 

 Micha Commeren, co-founder MakerStreet.

KOKORO Amsterdam werd in 2013 opgericht met als missie om de harten van mensen te verbinden met de harten van merken onder de noemer 'heartvertising'. Heartvertising is een succesvolle aanpak voor merkcampagnes die het hart raken. Naast campagnes geeft het bureau invulling aan andere merkaspecten zoals PR, contentstrategieën en digitale marketingcampagnes. 

 

“We zijn een creatief bureau. Die creativiteit gebruiken we ook om ons aan te passen aan de veranderende (reclame)wereld. Heartvertising laat zich prima koppelen aan slimme technologie en nieuwe manieren om je doelgroep te bereiken. MakerStreet is de perfecte partner om ons bureau zowel creatief als zakelijk uit te bouwen.” 

Merlijn van Vliet co-founder KOKORO Amsterdam. 
Over Makerstreet

We are a full-service digital transformation agency. At MakerStreet, we love making beautiful and meaningful digital things. We believe in ‘innovation by making’. A profound believe that the success of strategy lies in creating and testing new products and services.

How we work

Makerstreet is a network of skills-driven agencies, each with their own expertise. Together we provide services for the full product life cycle. This means you get to work with true specialists, while enjoying the efficiency of working with one partner for every step of the way.

Why we’re different

We defy the traditional model of excessive management. In fact, our business model is relentlessly simple. Instead of managers, we have entrepreneurs. Rather than divisions, we have companies working in partnership. This creates a sense of ownership that allows innovation to flourish.

What we do

We transform bold ideas into powerful digital products and services. We can help you in your business revitalisation, validation and scaling. Also, we love to design digital products and develop the software you need. Are you looking for digital marketing, advertising and activation? No problem, we can do that too.

Sustainable digital transformations

We thrive on guiding our clients through sustainable digital transformations. This means our services are based on co-creation and agile collaboration. Our model ensures every euro spent is translated into business value. We call it ‘Full-service digital with the eagerness and fun of a start-up.’